Staszek

Staszek
staszek2000(malpa)ymail.com / zdybi(malpa)interia.eu

poniedziałek, 7 czerwca 2010

Krzemienny nóż

Ostatnio dostałem spore krzemienne buły od mojego przyjaciela Dęba "puszczanstwo.blogspot.com". Robiąc groty do strzał,pozyskałem z kawałka większego krzemienia,bardzo ciekawy łupek. Kształtem zbliżony do skalpela. Bardzo ostry o podłużnym kształcie. Po niewielkiej przeróbce bardzo łatwo osadził się w drewnianej rękojeści. Kawałek jesionowego kijka,rozciąłem wzdłuż i osadziłem moje ostrze. Środek zalepiłem gorącą żywicą zmieszaną z węglem drzewnym. Całość obwiązana sznurkiem.


Pochewkę wykonałem z kawałka kory brzozowej. Spód z kawałka okrągłego drewna.Całość obwiązana sznurkiem. Ogólnie wszystko trzyma się bardzo trwale i mocno. Taki prymitywny nożyk,doskonale nadaje się do prac precyzyjnych. Od oprawiania ryb,mięsa po drobne robótki. Wychodzą nim także całkiem dobre pierzaste patyki. Co ciekawe,ostrze nie tępi się jeśli używamy go prawidłowo.



Zdybi

Brak komentarzy: